Εισαγωγή
Οι σπουδές στη Γραφική Επικοινωνία συνιστούν μία ενδιαφέρουσα πρόκληση για κάθε σύγχρονο νέο και νέα με πολυποίκιλα ενδιαφέροντα και ευαισθησίες. Στο χώρο της Γραφικής Επικοινωνίας το ανθρώπινο μάτι αποτελεί το βασικό κανάλι πρόσληψης της γραφικής γλώσσας. Η ιστορία, η θεωρία και η πρακτική αυτής της γλώσσας παίζουν σημαντικό ρόλο και καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό την καθημερινότητα των ανθρώπων σε ολόκληρο τον πλανήτη. Από την πρωινή εφημερίδα και το σχολικό βιβλίο, μέχρι τις συσκευασίες των προϊόντων στις υπεραγορές και τους λογότυπους των καταστημάτων, τη σήμανση των αεροδρομίων και τους τίτλους των κινηματογραφικών ταινιών, τις διαφημιστικές γιγαντοαφίσες και ό,τι άλλο έχει ως κύριο στοιχείο την εικόνα και το κείμενο, η γραφική γλώσσα είναι παρούσα στοχεύοντας στην επικοινωνία.
Για την οργάνωση και τη σχεδίαση της γραφικής γλώσσας απαιτούνται ειδικές γνώσεις και για την υψηλή ποιότητά της απαραίτητη προϋπόθεση είναι μία ευρύτερη, ολοκληρωμένη μόρφωση. Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, η ιστορία και η θεωρία της γραφικής επικοινωνίας ενισχύουν τις πρακτικές εργασίες και το επίπεδο των projects, ενώ αυτά με τη σειρά τους, επιβεβαιώνουν την ορθότητα του θεωρητικού μέρους των σπουδών.
Το περιεχόμενο του προγράμματος προσφέρει στους σπουδαστές τα εφόδια εκείνα που τους εξοπλίζουν με συγκριτικά πλεονεκτήματα, ικανά να τους οδηγήσουν σε ηγετικές θέσεις στον επαγγελματικό τομέα ή σε περαιτέρω μεταπτυχιακές σπουδές.
Επαγγελματική Σταδιοδρομία
Οι απόφοιτοι του προγράμματος Γραφικής Επικοινωνίας διαθέτουν ένα ευρύ φάσμα ικανοτήτων, καθώς και γνώση σχεδιαστικών εφαρμογών σε πραγματικές συνθήκες. Μετά την ολοκλήρωση των σπουδών τους εργάζονται σε εταιρείες και επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε διάφορους χώρους του design, όπως δημιουργικά γραφεία, διαφημιστικές εταιρείες, μουσεία, εκδοτικές και τυπογραφικές επιχειρήσεις, αλλά και σε εταιρείες που εξειδικεύονται στο σχεδιασμό ψηφιακών εφαρμογών για την τηλεόραση, τον κινηματογράφο και το διαδίκτυο. Άλλοι, μετά την αποφοίτησή τους, ιδρύουν τη δική τους επιχείρηση ή συνεχίζουν τις σπουδές τους σε μεταπτυχιακό επίπεδο.
Σκοπός
Το πρόγραμμα Γραφικής Επικοινωνίας στοχεύει στην ανάπτυξη των ικανοτήτων επικοινωνίας, έκφρασης και κριτικής σκέψης των φοιτητών, στην καλλιέργεια του αισθητικού κριτηρίου τους, καθώς και στη συγκρότηση ενός ισχυρού οπτικού λεξιλογίου για την πετυχημένη αντιμετώπιση των σχεδιαστικών προβλημάτων και των τεχνολογικών προκλήσεων στο χώρο του design και της οπτικής επικοινωνίας.
Στόχοι
Οι απόφοιτοι σχεδιαστές και σχεδιάστριες αναμένεται:
- Να μπορούν να αναπτύσσουν στρατηγικές για το design, να έχουν την ικανότητα να αναλύουν και να επιλύουν σχεδιαστικά προβλήματα μέσα από μεθοδικές προσεγγίσεις και να μπορούν να υποστηρίζουν την εργασία τους, πείθοντας για τη σχεδιαστική τους προσέγγιση με επιχειρήματα.
- Να έχουν καλή γνώση των υλικών και των εργαλείων που χρησιμοποιούν, καθώς και δεξιότητες στην προφορική και γραπτή επικοινωνία, γεγονός που θα επιτρέπει την ισότιμη συμμετοχή τους σε κοινά projects.
- Να διαθέτουν συγκριτικό πλεονέκτημα σε ζητήματα τεχνολογίας, αλλά και γνώσεις και εκτίμηση για το χώρο των ανθρωπιστικών σπουδών.
- Να είναι ευαισθητοποιημένοι κοινωνικά και οικολογικά υπεύθυνοι και να σέβονται τη διαφορετικότητα.
Διάρκεια Σπουδών
Τέσσερα (4) έτη για την απόκτηση Πτυχίου (Bachelor Degree).
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Credits
|
Ects
Credits
|
Major Requirements |
ART-135 |
Fundamentals of Drawing |
3
|
6
|
ART-281 |
History of Art |
3
|
6
|
ART-290 |
Figure Drawing |
3
|
6
|
DES-116 |
Fundamentals of 2D Design |
3
|
6
|
DES-126 |
Introduction to Typography |
3
|
6
|
DES-156 |
Fundamentals of 3D Design |
3
|
6
|
DES-166 |
Typography and Graphic Communication |
3
|
6
|
DES-206 |
Graphic Design |
3
|
6
|
DES-216 |
History of Graphic Communication |
3
|
6
|
DES-226 |
Digital Imaging |
3
|
6
|
DES-256 |
Editorial Design |
3
|
6
|
DES-266 |
Graphic Design for Social and Communication Advertising |
3
|
6
|
DES-286 |
Production Methods for Graphic Design |
3
|
6
|
DES-306 |
Illustration |
3
|
6
|
DES-316 |
Interface and Web Design |
3
|
6
|
DES-326 |
Design for Packaging |
3
|
6
|
DES-356 |
Publishing |
3
|
6
|
DES-366 |
Information Design |
3
|
6
|
DES-376 |
Visual Literacy |
3
|
6
|
DES-416 |
Graphic Communication Final Project I |
3
|
6
|
DES-426 |
Graphic Design Work Placement |
3
|
6
|
DES-436 |
Research Methodologies in Design |
3
|
6
|
DES-456 |
Negotiated Project in Graphic Design |
3
|
6
|
DES-496 |
Graphic Communication Final Project II |
3
|
6
|
MULT-160 |
Introduction to Multimedia |
3
|
6
|
MULT-161 |
Interactive Multimedia Development |
3
|
6
|
MULT-250 |
Storyboarding and 2D Animation |
3
|
6
|
|
81
|
162
|
Major Electives |
9-15
|
18-30
|
Communication and Business Electives |
6-12
|
12-24
|
Language Expression |
9-15
|
18-30
|
Humanities Electives |
6-12
|
12-24
|
Social Sciences Electives |
3-6
|
6-12
|
Total Credits |
120
|
240
|
ECTS: European Credit Transfer System
|