Search
μέγεθος κειμένου

Σχολή Επιστημών Αγωγής

Δημοτική Εκπαίδευση

Εισαγωγή

Αναντίλεκτα, κατά τη διάρκεια της φοίτησης σε δημοτικό σχολείο αναπτύσσεται σημαντικά η προσωπικότητα του παιδιού και τίθενται οι βάσεις μιας στέρεης γνωστικής ανάπτυξης. Ως εκ τούτου, ο υποψήφιος εκπαιδευτικός πρέπει να γνωρίσει σε βάθος τα γνωστικά αντικείμενα που διδάσκονται στο δημοτικό σχολείο, τον τρόπο σκέψης των παιδιών σχολικής ηλικίας, τους σκοπούς της εκπαίδευσης και πως αυτοί αναδιαμορφώνονται από την επίδραση των τρεχουσών ιστορικοπολιτικών και κοινωνικοοικονομικών επιδράσεων, καθώς και την οργάνωση και λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος.
Τα θέματα αυτά αναλύονται διεξοδικά μέσα από τους κύκλους μαθημάτων που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα σπουδών.

 

Σκοπός

Ο γενικός σκοπός του προγράμματος είναι να προετοιμάσει δασκάλους-παιδαγωγούς για παιδιά ηλικίας 6-12 ετών. Αυτό σημαίνει ότι ο υποψήφιος δάσκαλος πρέπει να αποκτήσει τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες και ταυτόχρονα να διαμορφώσει τις στάσεις που θα του επιτρέψουν από τη μια να οργανώσει το κατάλληλο μαθησιακό περιβάλλον για τη γνωστική ανάπτυξη παιδιών ηλικίας 6-12 ετών και από την άλλη να υποβοηθήσει την ανάπτυξή τους στον κοινωνικό, συναισθηματικό και ηθικό τομέα.

Στόχοι

Με το πέρας των σπουδών του ο φοιτητής αναμένεται:

  • Να γνωρίσει τις βασικές έννοιες και αρχές των Επιστημών της Αγωγής και συνεπώς να κατανοήσει το πώς αυτές οριοθετούν την οργάνωση και την άσκηση του διδακτικού έργου.
  • Να εμβαθύνει στις θεωρητικές βάσεις της αγωγής και του διδακτικού έργου μελετώντας τις ιστορικές, φιλοσοφικές, ψυχολογικές και κοινωνιολογικές διαστάσεις της αγωγής και μάθησης.
  • Να κατανοήσει το ρόλο του σχολείου στο σύγχρονο κόσμο και ειδικότερα την αποστολή του στο να υποβοηθήσει την πνευματική ανάπτυξη παιδιών της σχολικής ηλικίας.
  • Να προαγάγει τις ιδέες της διαπολιτισμικότητας, της συνεργασίας και της αλληλοκατανόησης.
  • Να αποκτήσει τις διδακτικές δεξιότητες που απαιτούνται για την αποτελεσματική οργάνωση και διεξαγωγή της διδασκαλίας στο δημοτικό σχολείο, καθώς και για την καλλιέργεια της αυτενέργειας και της δημιουργικότητας των παιδιών σχολικής ηλικίας.
  • Να αναπτύξει τη δεξιότητα έρευνας και το πνεύμα ελεύθερης αναζήτησης της γνώσης.
  • Να λειτουργήσει ως φορέας βελτίωσης της κοινωνικής ζωής και της γενικότερης ανάπτυξης του περίγυρου στον οποίο θα εργάζεται.

Διάρκεια σπουδών

Τέσσερα (4) έτη για την απόκτηση Πτυχίου (Bachelor Degree).

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
Credits
ECTS
Credits
ΚΥΚΛΟΣ Α: ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ
 
 
Υποχρεωτικά μαθήματα
 
 
EDUS-100 Εισαγωγή στις Επιστήμες Αγωγής
3
5
EDUS-110 Εξελικτική Ψυχολογία
3
5
EDUS-200 Θεωρία και Μεθοδολογία της Διδασκαλίας
3
5
EDUS-204 Εισαγωγή στην Εκπαιδευτική Έρευνα
3
5
EDUS-207 Εισαγωγή στην Ειδική Εκπαίδευση
3
5
 
15
25
Επιλεγόμενα από Επιστήμες Αγωγής
 
 
EDUS-105 Ιστορία της Εκπαίδευσης
3
5
EDUS-205 Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης
3
5
EDUS-301 Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης
3
5
EDUS-305 Φιλοσοφία της Παιδείας
3
5
EDUS-401 Συγκριτική Παιδαγωγική
3
5
EDUS-404 Αναλυτικά Προγράμματα και Σχολικά Εγχειρίδια
3
5
EDUS-406 Εισαγωγή στην Εκπαιδευτική Αξιολόγηση
3
5
EDUS-499 Πτυχιακή Εργασία
6
10
 
12
20
Επιλεγόμενα από Ψυχολογία
 
 
EDUS-211 Εκπαιδευτική Ψυχολογία
3
5
EDUS-311 Γνωστική Ψυχολογία και Ανάπτυξη
3
5
EDUS-312 Θεωρίες Μάθησης
3
5
EDUS-313 Κοινωνική Ψυχολογία
3
5
 
6
10
ΚΥΚΛΟΣ Β: ΣΠΟΥΔΕΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ
 
 
Υποχρεωτικά μαθήματα
 
 
EDUS-120 Θεωρία της Γλώσσας
3
6
EDUS-121 Νεοελληνική Γλώσσα Ι
3
6
EDUE-131 Βασικές Έννοιες των Μαθηματικών στο Δημοτικό σχολείο
3
6
EDUE-150 Τέχνη στο Δημοτικό Σχολείο
3
4
EDUE-160 Μουσική Αγωγή στο Δημοτικό Σχολείο
3
4
EDUS-170 Εισαγωγή στην Επιστήμη της Πληροφορικής
3
4
EDUS-206 Στατιστική στην Εκπαίδευση
3
6
EDUE-240 Βασικές Έννοιες των Φυσικών Επιστημών στο Δημοτικό Σχολείο
3
6
EDUE-245 Αρχές και Μέθοδοι Ιστορίας
3
3
EDUE-246 Εισαγωγή στη Γεωγραφία
3
3
EDUS-247 Χριστιανική Αγωγή
3
2
EDUE-255 Φυσική Αγωγή στο Δημοτικό Σχολείο
3
4
 
33
54
Επιλεγόμενα
 
 
Γλώσσα: Ένα από τα ακόλουθα
 
 
EDUE-220 Νεοελληνική Λογοτεχνία
3
6
EDUE-320 Παιδική Λογοτεχνία στο Δημοτικό Σχολείο
3
6
 
3
6
Μαθηματικά: Ένα από τα ακόλουθα
 
 
EDUE-132 Θέματα Σύγχρονων Μαθηματικών
3
6
EDUE-231 Επίλυση Προβλήματος στο Δημοτικό Σχολείο
3
6
   
3
6
Φυσικές Επιστήμες: Ένα από τα ακόλουθα
 
 
EDUE-140 Πειραματική Μελέτη των Φυσικών Επιστημών στο Δημοτικό Σχολείο
3
6
EDUE-141 Περιβάλλον και Ζωντανοί Οργανισμοί στο Δημοτικό Σχολείο
3
6
EDUE-142 Περιβαλλοντικά Θέματα στο Δημοτικό Σχολείο
3
6
 
3
6
Τέχνες: Ένα από τα ακόλουθα
 
 
EDUE-350 Εικαστικές Έννοιες και Εφαρμογές στο Δημοτικό Σχολείο
3
6
EDUE-361 Εργαστηριακές Προσεγγίσεις στη Μουσική Εκπαίδευση στο Δημοτικό Σχολείο
3
6
 
3
6
ΚΥΚΛΟΣ Γ: ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ
 
 
Υποχρεωτικά μαθήματα
 
 
EDUE-226 Διδασκαλία Πρώτης Ανάγνωσης
2
4
EDUE-227 Διδασκαλία Ελληνικής Γλώσσας
3
4
EDUS-265 Εκπαιδευτική Τεχνολογία
2
6
EDUE-297 Σχολική Εμπειρία Ι
3
3
EDUE-331 Διδασκαλία των Μαθηματικών στο Δημοτικό Σχολείο
3
5
EDUE-340 Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στο Δημοτικό Σχολείο
3
6
EDUE-345 Διδασκαλία Κοινωνικών Θεμάτων
2
6
EDUE-397 Σχολική Εμπειρία II
4
2
EDUE-497 Σχολική Εμπειρία III
5
10
 
27
47
ΚΥΚΛΟΣ Δ: ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ
 
 
Υποχρεωτικά - Επιλογή μιας περιοχής και συμπλήρωση 24 ECTS
 
 
Γλώσσα
 
 
EDUS-221 Νεοελληνική Γλώσσα II
3
6
EDUS-222 Νεότερη Κυπριακή Λογοτεχνία
3
6
EDUS-225 Αγωγή Λόγου
3
6
EDUS-321 Ελληνική Γραμματεία και Πολιτισμός
3
6
EDUS-322 Ειδικά Θέματα Λογοτεχνίας
3
6
EDUS-325 Θεατρική Αγωγή και Θεατρικό Παιγνίδι
3
6
Το μη επιλεγέν μάθημα Γλώσσας από τα επιλεγόμενα του Κύκλου Β (Σπουδές Περιεχομένου)
 
 
Μαθηματικά/Φυσικές Επιστήμες
 
 
EDUE-431 Ειδικά Θέματα Διδακτικής των Μαθηματικών
3
6
EDUS-432 Η χρήση Σύγχρονης Τεχνολογίας στη Διδακτική των Μαθηματικών
3
6
EDUS-440 Σύγχρονες Τάσεις στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
3
6
EDUE-441 Πληροφορική Υποστήριξη για τις Φυσικές Επιστήμες
3
6
Τα μη επιλεγέντα μαθήματα Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών από τα επιλεγόμενα του
Κύκλου Β (Σπουδές Περιεχομένου)
 
 
Τέχνες
 
 
EDUS-250 Ιστορία της Τέχνης
3
6
EDUS-260 Δημιουργικότητα στη Μουσική Εκπαίδευση
3
6
EDUS-326 Δημιουργικό Θέατρο
3
6
EDUS-362 Σύγχρονες Προσεγγίσεις και Προοπτικές στη Μουσική Εκπαίδευση
3
6
EDUS-450 Ανάλυση Έργων Τέχνης
3
6
Διαπολιτισμική Εκπαίδευση/Ειδική Εκπαίδευση
 
 
EDUS-208 Μορφές ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών
3
6
EDUS-280 Θέματα Διαπολιτισμικής Αγωγής
3
6
EDUS-307 Ειδικές Ανάγκες στο Συνηθισμένο Σχολείο
3
6
EDUS-380 Ευρωπαϊκή και Διαπολιτισμική Διάσταση στην Εκπαίδευση
3
6
EDUS-381 Διγλωσσία και Δίγλωσση Εκπαίδευση
3
6
EDUS-407 Προβλήματα Μάθησης και Συμπεριφοράς
3
6
 
12
24
ΚΥΚΛΟΣ Ε: ΓΕΝΙΚΗ ΜΟΡΦΩΣΗ
 
 
Επιλογή τεσσάρων μαθημάτων από τον παρακάτω κατάλογο:
 
 
ΑΝΤΗ-105 Πολιτισμική Ανθρωπολογία
3
6
DES-260 Photography Ι
3
6
EDUS-145 Ιστορία της Κύπρου
3
6
EDUS-186 Εισαγωγή στη Φιλοσοφία
3
6
EDUS-148 Ηθική
3
6
EDUS-248 Χριστιανική Ηθική και Σύγχρονος Κόσμος
3
6
EDUS-346 Κοινωνιολογία της Θρησκείας
3
6
EDUS-347 Κοινωνιολογία-Ψυχολογία της Οικογένειας
3
6
ENGL-102 Introduction to Western World Literature
3
6
EUS-105 Introduction to the European Union
3
6
EUS-201 European Geography
3
6
EUS-210 European Cultures
3
6
LALI-120 Introduction to Fiction
3
6
PSY-1 10 General Psychology I
3
6
PSY250 Psychology of Personality
3
6
PSY-330 Psychology of Gender
3
6
 
12
24
ΚΥΚΛΟΣ ΣΤ: ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ
 
 
Υποχρεωτικά
 
 
EDUS-175 Αγγλική Γλώσσα Ι
3
6
EDUS-275 Αγγλική Γλώσσα II
3
6
 
6
12
Σύνολο
135
240
   
ECTS: European Credit Transfer System

Γραφείο Γενικής Αντιπροσώπευσης Πανεπιστημίου Λευκωσίας στην Ελλάδα : 801 1000 709 (αστική χρέωση / μόνο από σταθερό) και 69720 89310 (από κινητό)
E-mail: unic.greece@gmail.com

Πανεπιστήμιο Λευκωσίας - Γραφείο Γεν. Αντιπροσώπευσης Ελλάδας

 
By accessing and using this page you agree to the Terms of Service and Privacy Policy